Saturday, January 3, 2009

Hipp Milk

When I was in hospital after the birth of Momichan, doctor said if I needed to use Nidina powder milk.
I have always thought I would have breast my baby but infact despite all my efforts, after 1 month and a half my milk wen away so I definitely had to bottle feed my baby Momichan so a sunday in which baby was crying like a crazy and I didn't have enough milk we had to run out desperately and search some opened store to buy powder milk and in a Esselunga supermarket we bought Nidina.

During time I discovered Nidina milk is really expensive and Momichan would increase doses while growing so I decided to search another milk good same way but a little more economic in price. I found Hipp, a german milk with exactly same ingredients but price is half !
Momichan likes it very much and drinks both without no problem.
One day I had to run to hospital in a hurry because of an infection at my left eye and I didn't know how much time I would stay out, I took some bottles ready to give to my baby but soon I realized I had no suficient milk with me to feed her so I left my hubby with her for a moment, ran out of the hospital and just at the corner, five meters from hospital entrance I found a farmacy where I found a liquid version, open-and-drink, I found Mellin 1 and this one also Momichan drank with no problems, she does not like this one so much but in case of need she can have.

(ITALIANO)

Quando ero n ospedale dopo la nacita di Momichan, il dottore mi disse che in caso di bisogno per l'allattamento avrei potuto usare il latte in polvere Nidina e per fortuna mi scrisse anche le dosi da darle perchè purtroppo dopo appen un mese e mezzo io finii il latte e una domenica in cui Momichan strllava come una pazza poverina perkè il mio latte non era abbastanza, finimmo col correre fuori in cerca di un supermarket aperto per comprare il latte per lei. Trovammo una Esselunga e comprammo al Nidina ma scoprii presto che è parecchio cara e che col tempo Momi avrebbe avuto bisogno di dosi più grosse e ogni barattolo sarebbe durato popoper cui dovevo trovare un altro latte altrettanto buono ma che costasse meno e trovai il latte Hipp, ha gli stessi ingredienti e un ottimo sapore ma costa la metà.
In un altra occasione, ero al pronto soccorso del Oftalmico per un infezione al mio occhio destro, avevo fatto la borsa della piccola con bottiglie di latte, pannolini, salviettine, giochini e una coperta ma non avevo calcolato il tempo medio di attesa cosi ho dovuto lasciare Momi col suo papà per un attimo e andare di fuori alla farmacia del ospedale dove ho trovato un altte liquido pronto da bere della Mellin. Momi lo beve, non ne va pazza ma lo gradisce abbastanza ed è un bene perchè in caso di bisogno se sono fuori so che posso comprare quello da darle ^^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...